Mazda CX-30 Mild Hybrid

Tips bij het kopen van een occasion

Wat is de beste occasion?

Tegenwoordig kiezen veel mensen ervoor om in een tweedehands voertuig te rijden, en het valt op dat de huidige selectie occasions van veel betere kwaliteit is dan voorheen. Vooral de tweedehands Honda's en Mazda's bij Van Nieuwkerk behoren tot de topmodellen die beschikbaar zijn. In deze tekst bespreken we de redenen waarom dit het geval is, en bieden we advies voor het vinden en kopen van een gebruikte auto. Het kopen van een occasion blijft namelijk een opwindende stap, die vergeleken met het aanschaffen van een nieuwe auto meer risico met zich meebrengt. Hier zijn wat tips om ervoor te zorgen dat u de beste deal krijgt!

Kies voor de occasion die perfect bij u past

Welke occasion past het best bij u?

Het is aantrekkelijk om meteen uw gedroomde tweedehands auto aan te schaffen, maar is dat echt de ideale keuze voor u? Neem een kritische blik op uw mobiliteitsbehoeften en het beoogde gebruik van de gebruikte auto. Als u de auto vaak zult gebruiken, is het raadzaam om te kiezen voor een occasion met een lage kilometerstand. Heeft u kinderen en heeft u behoefte aan ruimte en stevigheid? Dan is een ruime en robuuste tweedehands auto de juiste keuze. Is de auto bedoeld voor uw kind, misschien wel als eerste auto? Dan is een betaalbaar model met een solide onderhoudshistorie het meest geschikt. Twijfelt u over benzine, diesel of (deels) elektrisch rijden? Bij Van Nieuwkerk hebben we een breed scala aan occasions met verschillende aandrijvingen op voorraad. Onze deskundige adviseurs staan klaar om u vrijblijvend te begeleiden bij uw keuze.

Voel de occasion aan met een proefrit

Maak een proefrit in de occasion waar u interesse in heeft

Het is van cruciaal belang om nooit de proefrit over te slaan. Zelfs als de auto er visueel perfect uitziet, geeft dit geen garantie over hoe het rijdt. Het is raadzaam om vooraf te informeren of de auto goed is opgewarmd, aangezien een kwaliteitsvolle occasion probleemloos moet kunnen starten, zelfs bij koude start. Tijdens de proefrit is het aan te raden om zowel op verharde als onverharde wegen te rijden om een volledig beeld te krijgen. Let op de vering, controleer de staat van de banden, ervaar de stabiliteit van de auto in een rechte lijn, en controleer of alle elektronische functies naar behoren werken. Neem ruimschoots de tijd voor jouw proefrit om een weloverwogen beslissing te kunnen maken.

Vraag naar de onderhoudsgeschiedenis en de kilometerstand

Waar is de occasion onderhouden?

Elke kwaliteitsvolle occasion wordt geleverd met een gedocumenteerde onderhoudshistorie. Deze informatie is doorgaans beschikbaar in de vorm van een onderhoudsboekje dat zich bevindt in het dashboardkastje. In het geval van nieuwere modellen kan de onderhoudsgeschiedenis ook digitaal worden bijgehouden door de fabrikant. Het is raadzaam om hiernaar te informeren bij de verkoper. Auto's hebben onderhoudsbeurten die worden aanbevolen door de fabrikant op specifieke kilometerstanden. Wanneer deze onderhoudsbeurten zijn uitgevoerd, bij voorkeur bij een erkende dealer, is dit een indicatie dat de auto in goede staat verkeert. Niettemin geldt nog steeds de regel: hoe hoger de kilometerstand, des te groter de kans op toekomstig onderhoud van hogere kosten. Voordat u de occasion aanschaft, is het ook verstandig om de uitrusting in de bagageruimte te controleren. Zijn alle beloofde items nog aanwezig zoals afgesproken met de verkoper?

Inruil van huidige auto mogelijk (ook te gebruiken als aanbetaling)

Bekijk onze occasions!

Honda-, Mazda- en nog veel meer

Vraag naar eventuele mankementen

Zijn er mankementen?

Het is belangrijk om te vragen naar mogelijke gebreken die de occasion in het verleden heeft gehad of nog steeds heeft. Hierdoor kunt u mogelijk nieuwe informatie ontdekken die niet is opgenomen in de onderhoudshistorie, wat cruciaal kan zijn bij uw besluitvorming.

Vergeet niet om aan de garantie van de occasion te denken

Wat is de garantie van de occasion?

Een voorbeeld van hoe een iets hogere prijs voor een occasion u veel waarde kan bieden, is via de garantie. Veel occasions worden verkocht met Bovag Garantie, wat een betrouwbaar keurmerk is. Bovag Garantie biedt verschillende voordelen, waarvan de belangrijkste is dat u tot 12 maanden na aankoop kosteloos herstel krijgt voor verborgen gebreken.

Inruil van huidige auto mogelijk (ook te gebruiken als aanbetaling)

Bekijk onze occasions!

Honda-, Mazda- en nog veel meer