Mazda CX-30 FAQ

Hier vindt u een uitgebreide reeks antwoorden op al uw vragen (FAQ) over de Mazda CX-30, variërend van prestaties en functies tot onderhoud en vergelijkingen met andere modellen. Ontdek alles wat u moet weten over de Mazda CX-30 om goed geïnformeerd een weloverwogen beslissing te kunnen nemen.

Wat is het vermogen van de Mazda CX-30?

Mazda CX-30 vermogen

Het maximale vermogen van de Mazda CX-30 M Hybrid varieert afhankelijk van de gekozen motor. Bij de Mazda CX-30 e-Skyactiv 122 krijgt u een vermogen van 122 PK. Opteert u voor de Mazda CX-30 e-Skyactiv G 150, dan geniet u van een vermogen van 150 PK. Voor de innovatieve e-Skyactiv X 186 is het maximale vermogen 186 PK.

Wat is de topsnelheid van de Mazda CX-30?

Mazda CX-30 topsnelheid

De topsnelheid van de Mazda CX-30 varieert afhankelijk van de gekozen motorisering. Bij de keuze voor de e-Skyactiv G motor bedraagt de topsnelheid 186 km/uur. Opteert u voor de Mazda CX-30 e-Skyactiv G 150, dan bereikt deze een topsnelheid van 197 km/uur. Voor de e-Skyactiv X motor is de topsnelheid 204 km/uur.

Wat is het brandstofverbruik van de Mazda CX-30?

Mazda CX-30 brandstofverbruik

Het brandstofverbruik varieert afhankelijk van de gekozen motor. Bij de keuze voor de e-Skyactiv G 122 bedraagt het brandstofverbruik 6,3 liter per 100 km. Kiest u voor de e-Skyactiv G 150, dan is het brandstofverbruik 6,9 liter per kilometer. Voor de e-Skyactiv X 186 is het brandstofverbruik 6,6 liter per 100 km.

Wat is het aanbevolen brandstof van de Mazda CX-30?

Mazda CX-30 brandstof

De Mazda CX-30 wordt aanbevolen te tanken met Ongelood 95 RON brandstof.

Wat is de inhoud van de brandstoftank van de Mazda CX-30?

Mazda CX-30 inhoud brandstoftank

De capaciteit van de brandstoftank van de Mazda CX-30 varieert afhankelijk van de gekozen motor. Bij de Mazda CX-30 e-Skyactiv G 122 of 150 bedraagt de inhoud van de brandstoftank 51 liter. Voor de e-Skyactiv X motor is de tankinhoud 51 liter bij handgeschakelde transmissie en 48 liter bij automatische transmissie.

Wat zijn de afmetingen van de Mazda CX-30?

Mazda CX-30 afmetingen

De Mazda CX-30 heeft een totale lengte van 4.395 mm. Met inbegrip van de buitenspiegels bedraagt de breedte 2.040 mm. De hoogte van de Mazda CX-30, inclusief de haaienvinantenne, is 1.540 mm.

Wat is de wielbasis van de Mazda CX-30?

Mazda CX-30 wielbasis

De Mazda CX-30 heeft een wielbasis van 2.655 mm. De wielbasis, de afstand tussen de voor- en achterwielen, speelt een belangrijke rol in de voertuigdynamiek en het rijgedrag. Het zorgt voor stabiliteit en beïnvloedt het comfort en de handling van de auto. In combinatie met de totale lengte geeft de wielbasis een indicatie van de ruimte binnenin de auto en kan het invloed hebben op de rijprestaties.

Wat is de draaicirkel van de Mazda CX-30?

Mazda CX-30 draaicirkel

De draaicirkel van de Mazda CX-30, gemeten van muur tot muur, bedraagt 11,37 meter. De draaicirkel is een belangrijke specificatie, omdat het aangeeft hoeveel ruimte een voertuig nodig heeft om een volledige cirkel te draaien. Een kleinere draaicirkel kan handig zijn bij het manoeuvreren in stedelijke omgevingen, parkeren en andere situaties waarin een goede wendbaarheid essentieel is.

Wat is het gewicht van de Mazda CX-30?

Mazda CX-30 gewicht

Het gewicht in rijklare toestand varieert afhankelijk van de gekozen motoroptie. Bij de e-Skyactiv 122 bedraagt de massa in rijklare toestand 1.426 kg. Kiest u voor de e-Skyactiv G 150, dan is het gewicht in rijklare toestand 1.453 kg. Voor de e-Skyactiv X motor bedraagt het gewicht in rijklare toestand 1.585 kg. Het is belangrijk op te merken dat de handgeschakelde varianten lichter zijn.

Wat is de maximale daklast van de Mazda CX-30?

Mazda CX-30 daklast

De Mazda CX-30 heeft een maximale daklast van 75 kg. Deze specificatie verwijst naar het maximale gewicht dat veilig op het dak van de auto kan worden geplaatst, bijvoorbeeld bij het gebruik van een dakkoffer, imperiaal of andere dakaccessoires. Het is belangrijk om deze limiet niet te overschrijden om de stabiliteit en veiligheid van het voertuig te waarborgen.

Wat is de kogeldruk van de Mazda CX-30?

Mazda CX-30 kogeldruk

De kogeldruk van de Mazda CX-30 bedraagt 80 kg. Deze specificatie verwijst naar het maximale verticale gewicht dat op de trekhaak van het voertuig kan worden uitgeoefend. Het is essentieel om binnen de vastgestelde kogeldruklimiet te blijven bij het trekken van aanhangers of caravans, om zo een veilige en stabiele rijervaring te waarborgen. Het naleven van de aanbevolen kogeldruk is van belang voor optimale prestaties en veiligheid tijdens het gebruik van het trekhaaksysteem.